Μαθαίνοντας το Χειμώνα_2
Μαθαίνω για το χειμώνα με τη Βάγια – Κουκουβάγια
(Συνέχεια)
Από τα ζώα που ζουν στους πάγους μας άρεσαν πολύ οι πιγκουίνοι και οι αρκούδες. Γίναμε πιγκουίνοι και χορέψαμε το πανέμορφο παιχνιδοτράγουδο «Τραγούδι των πιγκουίνων». Στη συνέχεια με το παιχνιδοτράγουδο «Θα πάμε για αρκούδες», ψάξαμε να βρούμε τη σπηλιά της αρκούδας. Ήταν πολύ δύσκολο, αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες μέχρι να φτάσουμε: περάσαμε μέσα από χόρτα, ποτάμι, λάσπες, δάσος και χιονοθύελλα. Η αρκούδα όμως δε χάρηκε καθόλου που την ξυπνήσαμε και μας κυνήγησε, ευτυχώς που τρέχουμε πολύ γρήγορα και σωθήκαμε!
Η αλεπουδίτσα Ναταλία, φίλη της αρκούδας, ζήτησε τη βοήθειά μας για να λύσει ένα πρόβλημα. Τριγυρίζοντας στο δάσος βρήκε παγωμένους καρπούς και ήθελε να τους κάνει δώρο στη φίλη της. Πώς όμως θα ξεχώριζε τους καρπούς από τον πάγο;
Δουλέψαμε σε «ομάδες» και σκεφθήκαμε πολλούς τρόπους για να ξεπαγώσουμε τους καρπούς (τήξη πάγου). Τόσο πολύ μας άρεσαν οι παγωμένοι καρποί, που αποφασίσαμε να φτιάξουμε παγωμένους θησαυρούς (πήξη) με τους οποίους στολίσαμε ένα δέντρο στην αυλή του σχολείου μας. Τα πειράματα φαίνεται πως αρέσουν πολύ στις κυρίες μας και γι’ αυτό συνεχίσαμε με το πείραμα «τα χέρια μου τρελάθηκαν». Τοποθετήσαμε το ένα χέρι μας σε κρύο νερό και το άλλο σε ζεστό για λίγο και στη συνέχεια ταυτόχρονα και τα δύο χέρια μας σε λεκάνη με το νερό βρύσης. Τι παρατηρήσαμε; Τελικά τα χέρια μας είναι καλά θερμόμετρα ή όχι; Μάθαμε και για το λίπος που κρατάει τις αρκούδες ζεστές και το καταλάβαμε καλύτερα όταν αλείψαμε με βούτυρο το δαχτυλάκι μας και το βυθίσαμε σε παγωμένο νερό.
Η Βάγια-κουκουβάγια μας υπενθύμισε ότι μέσα στο καταχείμωνο πολλά πουλάκια δε βρίσκουν τροφή. Αμέσως στρωθήκαμε στη δουλειά, φτιάξαμε ταΐστρες, βάλαμε μέσα το φαγάκι που ετοιμάσαμε με κανναβούρι και βούτυρο και τις κρεμάσαμε στην αυλή του σχολείου μας.
Χειμώνας χωρίς κατασκευές δε γίνεται. Με τα αποτυπώματα των χεριών μας, φτιάξαμε δέκα μικρά χιονανθρωπάκια. Ζωγραφίσαμε με σφουγγάρι, κόψαμε εφημερίδες και χρωματιστό χαρτί και έτοιμο το σπουργιτάκι μας! Σκεφτήκαμε και τις κουκλίτσες μας. Γι αυτές υφάναμε ένα χαλάκι όλοι μαζί. Δουλέψαμε σε ομάδες, κάθε ομάδα σκέφτηκε το δικό της μοτίβο (μαθηματικά) , ψηφίσαμε το καλύτερο και «υφάναμε» το χαλάκι μας.