Μαγικό Φθινόπωρο

Θεματική Εβδομάδα: Η Μαγεία του Φθινοπώρου

Κατά τη διάρκεια αυτής της θεματικής εβδομάδας, εστιάσαμε στο φθινόπωρο, εξερευνώντας τις αλλαγές που αυτή η εποχή επιφέρει στη φύση και τα αίτια που προκαλούν τις εποχιακές μεταβολές. Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, ανακαλύψαμε τα χαρακτηριστικά της φθινοπωρινής περιόδου, ενώ αναλύσαμε τη σημασία των φρούτων που συνδέονται με αυτήν την εποχή.

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με την προβολή ενός βίντεο αφιερωμένου στο φθινόπωρο, που είχε ως στόχο να εισαγάγει τα παιδιά στην εποχή αυτή και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση. Το βίντεο παρουσίασε τις χαρακτηριστικές εικόνες του φθινοπώρου, όπως τα φύλλα που αλλάζουν χρώματα και πέφτουν από τα δέντρα, τον ουρανό που γίνεται πιο γκρίζος, και τις μέρες που γίνονται πιο δροσερές και μικρότερες. Οι ήχοι του ανέμου και της βροχής, μαζί με την πλούσια χρωματική παλέτα του κίτρινου, του πορτοκαλί και του καφέ, δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα που ενθουσίασε τα παιδιά.

Μετά την προβολή, συζητήσαμε όλα όσα παρατήρησαν: τα ζώα που προετοιμάζονται για τον χειμώνα, τη συγκομιδή των φρούτων και των λαχανικών, αλλά και τις αλλαγές που βιώνουν στην καθημερινότητά τους αυτήν την εποχή. Μέσα από το βίντεο, τα παιδιά μπόρεσαν να συνδέσουν τα στοιχεία του φθινοπώρου με τη δική τους ζωή, ενισχύοντας έτσι τη γνώση τους για την εποχική μετάβαση. Η συζήτηση που ακολούθησε ήταν γεμάτη ενθουσιασμό και απορίες, κάτι που έθεσε τις βάσεις για τις δραστηριότητες που ακολούθησαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Μετά την προβολή του βίντεο για το φθινόπωρο, τα παιδιά ανέλαβαν να δημιουργήσουν το δικό τους παζλ, ζωγραφίζοντας στα κομμάτια ό,τι τους θύμιζε την εποχή, όπως το είδαν στο βίντεο. Καθένα ζωγράφισε διαφορετικά στοιχεία του φθινοπώρου: φύλλα που πέφτουν, δέντρα με χρυσά και κόκκινα χρώματα, φρούτα της εποχής, την ελληνική σημαία για την γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, την έναρξη της σχολικής χρονιάς καθώς και την αλλαγή του καιρού.

Μόλις ολοκλήρωσαν τις ζωγραφιές τους, ενώσαμε όλα τα κομμάτια για να σχηματίσουμε το παζλ. Στη συνέχεια, γύρω από το παζλ κολλήσαμε επιπλέον στοιχεία από χαρτόνι: σύννεφα, σταγόνες βροχής και φύλλα σε διάφορα χρώματα, δημιουργώντας μια πολύχρωμη και ζωντανή σύνθεση. Αυτό το ομαδικό έργο έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά, ενώ παράλληλα θυμήθηκαν και αναπαρήγαγαν τις εικόνες του φθινοπώρου που είδαν στο βίντεο. Το αποτέλεσμα ήταν ένα όμορφο φθινοπωρινό τοπίο, γεμάτο με τις εντυπώσεις και τις εμπειρίες τους από τη βδομάδα μας.

Μετά την ολοκλήρωση του πάζλ βοηθήσαμε τα παιδιά να φτιάξουν ένα εντυπωσιακό φθινοπωρινό δέντρο πάνω σε ένα γαλάζιο χαρτόνι, χρησιμοποιώντας νερομπογιές για να αποδώσουν τα ζεστά χρώματα της εποχής, τα ίδια πρόσθεσαν την προσωπική τους πινελιά. Για τα φύλλα, αντί για πινέλα, χρησιμοποίησαν τα δάχτυλά τους, δημιουργώντας ένα πολυχρωματικό αποτέλεσμα με τα χρώματα του φθινοπώρου, όπως πορτοκαλί, κίτρινο, κόκκινο και καφέ. Αυτός ο δημιουργικός τρόπος δίνει μια ζωντανή και προσωπική πινελιά στο έργο, αποτυπώνοντας τη χαρά και την ελευθερία της έκφρασης μέσα από την τέχνη.

Έπειτα, εστιάσαμε στα φρούτα του φθινοπώρου. Δημιουργήσαμε μια φρουτιέρα από χαρτόνι, όπου τα παιδιά σχεδίασαν με κυρομπογιές τα φρούτα που είχαμε συζητήσει. Κάθε παιδί επέλεξε ένα φρούτο για να το αναπαραστήσει σε χαρτόνι, το οποίο έκοψε και διακόσμησε με τη τεχνική του πουαντιγισμού και ψηφιδωτού, χρησιμοποιώντας μεταλλιζέ χαρτόνι και κουκίδες με μαρκαδόρο. Αυτή η διαδικασία τους ενίσχυσε την καλλιτεχνική τους έκφραση και τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα τις τεχνικές της τέχνης.

Μετέπειτα τα παιδιά συνέχισαν με μια διασκεδαστική δραστηριότητα, φτιάχνοντας φθινοπωρινά φρούτα από πλαστοζυμαράκι. Χρησιμοποιώντας διάφορα χρώματα και σχήματα, κάθε παιδί δημιούργησε τα δικά του φθινοπωρινά φρούτα, όπως μήλα, αχλάδια, σταφύλια και πορτοκάλι, εμπνευσμένα από τα φρούτα που συνδέονται με την εποχή. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, τα παιδιά ανέπτυξαν τη φαντασία τους και τη λεπτή κινητικότητά τους, ενώ παράλληλα συζητούσαμε για τη σημασία των φθινοπωρινών καρπών και τη σχέση τους με την αλλαγή της εποχής..

Στη συνέχεια, προχωρήσαμε στην παρασκευή μιας φθινοπωρινής φρουτοσαλάτας, μια δραστηριότητα που τα παιδιά απόλαυσαν ιδιαίτερα. Μαζευτήκαμε όλοι μαζί και τα παιδιά επέλεξαν τα αγαπημένα τους φρούτα, κυρίως φθινοπωρινά, όπως μήλα, αχλάδια, πορτοκάλια και σταφύλια. Με τη βοήθεια μας αφού τα κόψαμε τα παιδιά τοποθέτησαν προσεκτικά τα φρούτα σε πλαστικά ποτηράκια.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, τα παιδιά έμαθαν για την υγιεινή διατροφή και τη σημασία των φρούτων, ειδικά κατά την αλλαγή των εποχών. Συζητήσαμε για τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν τα φρούτα, ενώ κάθε παιδί είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει νέα γεύσεις. Μόλις όλα τα φρούτα ήταν έτοιμα, τα ανακατέψαμε μαζί για να φτιάξουμε τη φρουτοσαλάτα μας, την οποία απολαύσαμε όλοι στο τέλος.

Στο τέλος της εβδομάδας, ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητές μας με ένα διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας το BeeBot. Πριν τα παιδιά εκτελέσουν τις εντολές στο Bee Bot, προετοιμαστήκαμε σχεδιάζοντας και κόβοντας χάρτινα βελάκια, προσφέροντάς τους επιπλέον υποστήριξη στην κατανόηση της διαδικασίας. Χρησιμοποιώντας αυτά τα βελάκια, τα παιδιά μπόρεσαν πρώτα να οπτικοποιήσουν και να σχεδιάσουν τη διαδρομή που θα ακολουθήσει το ρομποτάκι τους, χαράσσοντας βήμα προς βήμα το μονοπάτι. Έπειτα, με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, έδωσαν τις σωστές εντολές για την εκτέλεση της διαδρομής, συνδυάζοντας δημιουργικότητα και λογική σκέψη. Είχαμε εκτυπώσει διάφορες εικόνες που απεικόνιζαν το φθινόπωρο, με τα ζεστά χρώματα και τα φύλλα που πέφτουν, αλλά και εικόνες από άλλες εποχές, όπως το χιόνι του χειμώνα, την θάλασσα και καλοκαιρινά φρούτα για να τους μπερδέψουμε. Στόχος των παιδιών ήταν να προγραμματίσουν το Bee Bot ώστε να κινηθεί μόνο μέσα στις εικόνες του φθινοπώρου, αποφεύγοντας αυτές των άλλων εποχών. Μέσα από αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά ανέπτυξαν τις δεξιότητές τους στην προσανατολισμένη κίνηση, τον προγραμματισμό, αλλά και την αναγνώριση των χαρακτηριστικών των εποχών. Με κάθε σωστή εντολή που έδιναν στο Bee Bot, έβλεπαν το ρομπότ να κινείται σωστά και η χαρά τους ήταν μεγάλη καθώς έφτανε στον προορισμό του, αποφεύγοντας τα εμπόδια! Αυτός ήταν ένας διασκεδαστικός και διαδραστικό τρόπος να κλείσουμε την εβδομάδα μας, συνδυάζοντας μάθηση και παιχνίδι.

Στην εβδομάδα μας περιλάβαμε επίσης μαθήματα γυμναστικής, δραστηριότητες LEGO STEM και προβολή ταινίας προσφέροντας στα παιδιά μια ολοκληρωμένη εμπειρία μάθησης γεμάτη διασκέδαση και δημιουργικότητα. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φύση, την τέχνη και την επιστήμη, αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις και αναμνήσεις που θα τους συνοδεύουν.

037c89e0-e8e7-46f0-8a36-047bcfcc363f.jpg 07015930-da82-4df2-b1ba-145f5fc495ef.jpg 16c24948-567f-4a0c-be72-3f95952daf70.jpg 1afddfcb-0d42-4160-9306-7d9c982b7a7d.jpg 1e338aa3-8548-48aa-8f6b-9eda3ad687b6.jpg 23f69eae-5c52-40ae-8970-0976319e419d.jpg 2a6bd23a-f472-4b68-b393-23794fefbcce.jpg 2d13d7f3-1c88-407f-aba6-0fe05ee71fde.jpg 30c97cc2-5fd0-494e-9239-bdf4442c1b7b.jpg 312da3c0-7ded-443c-8294-37875dbbc27c.jpg 364f3cd5-9fe9-41af-bb5a-c5d666380e3c.jpg 36af94ba-359a-401b-9552-96ab2d33ea64.jpg 3980aaa9-ac58-4aaf-b292-f945ab35ce3d (1).jpg 3980aaa9-ac58-4aaf-b292-f945ab35ce3d.jpg 3b4b64b2-fd0e-41ef-a45f-c6485a9f6d29.jpg 413897f0-d38c-42b6-b019-0fd6f2821dbd.jpg 45539916-04bf-49cf-8c2b-8eddf29fcf70.jpg 4b41364d-5cab-47f8-bb51-7c4236911b70.jpg 62553b2d-abcb-4fdc-bd29-ab56c8f51d00.jpg 64ce3a3e-bfcc-4820-ae91-c490160dd204.jpg 6db1af76-1b2a-493d-a0fa-7116488e2417.jpg 8c65df57-e806-4bc7-b06f-a88be5240fc5.jpg 8c750896-14e4-4c55-9151-7def73f0d105.jpg 93410aaf-4176-4437-942e-f892c6a02188.jpg 943cbd6e-3ea6-46d4-837f-5f5a76d5f691.jpg 95f04673-0042-49f5-8e98-5928cbf4b21e.jpg aa639b03-716e-483a-803a-bc1c223a7751.jpg c5ed3248-a86b-418e-9d65-ec76b2a9172b.jpg c6878335-8f09-4a0c-bd78-e4f86eaf34e0.jpg c984d931-6069-4e0c-a6d1-f932b334855b.jpg cb8f4810-7fcc-41e9-8332-5975a61eb8bb.jpg cc31a980-a211-4eb2-a5db-307d55dd7491.jpg cc35e700-1f2a-4c62-b28e-e79a360a3cc4.jpg d065748f-3641-45bf-ab2c-1710f65aad17.jpg d5b1cdd7-a847-4680-a5fc-6de1f667baf6 (1).jpg d5b1cdd7-a847-4680-a5fc-6de1f667baf6 (2).jpg d5b1cdd7-a847-4680-a5fc-6de1f667baf6.jpg da784e32-0483-4ddf-82c4-78a3b7bf9375.jpg e97fd099-adbf-4994-bc56-c015742b08e2.jpg edacb37c-a88c-4571-b651-5661f011974c.jpg fb5c82b5-7630-4024-825b-855690e14165.jpg

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.