Ιορδανία και Ιράν

Ταξίδι γύρω από το κόσμο

Μέση Ανατολή

Ιράν και Ιορδανία

Κατά τη διάρκεια αυτής της θεματικής μας ενότητας, συνεχίζοντας το ταξίδι μας φτάσαμε στην Μέση Ανατολή. Ένα μεγάλο σημείο της γης, το οποίο αποτελείται από πολλά όμορφα κράτη με τα περισσότερα από αυτά να έχουν χιλιάδων χρόνων ιστορία.

Συγκεκριμένα μέσα από το μάθημα της φιλαναγνωσίας και της επιμόρφωσης, μάθαμε σημαντικές πληροφορίες για το Ιράν και την Ιορδανία. Όπως τη γεωγραφική θέση, τις γειτονικές χώρες, τις θάλασσες, τις πρωτεύουσες, τις μεγαλύτερες πόλεις, τις σημαίες, τις γλώσσες, τις θρησκείες, καθώς και την ιστορία, τα εντυπωσιακά μνημεία και τα αξιοθέατα αυτών των χωρών.

Ως αναφορά τη Μέση Ανατολή, αρχικά, παρουσιάσαμε στα παιδιά, εντυπωσιακές φωτογραφίες με τα χαρακτηριστικά, τα χρώματα, τα κτίρια, τις παραδοσιακές φορεσιές και τους ανθρώπους που εκπροσωπούν και διατηρούν την ομορφιά της Ανατολής.

Στην συνέχεια, συζητήσαμε για τους πρώτους σημαντικούς λαούς της Ανατολής τους Σουμέριους και μετέπειτα τους Βαβυλώνιους, οι οποίοι έκτισαν τις πρώτες οργανωμένες πόλεις που είδε ποτέ ο άνθρωπος και τις οργάνωσαν σε πόλεις-κράτη. Στη περιοχή της Μεσοποταμίας δημιουργήθηκε ο πολιτισμός, γεννήθηκε η γραφή και εφευρέθηκε ο τροχός. Οι πόλεις-κράτη αναπτύχθηκαν ταχύτατα και η περιοχή της έγινε και συνεχίζει να είναι ακόμα ξακουστή για τους κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας, ένα επίτευγμα που ανήκει στα επτά θαύματα του κόσμου.

Έπειτα, μιλήσαμε για τους Πέρσες, οι οποίοι ήταν λαός ινδοευρωπαϊκής καταγωγής, που έφτασαν από την Κεντρική Ασία στο σημερινό Ιράν, περίπου το 1.500 π.Χ. Η έκταση της Περσικής Αυτοκρατορίας ξεκινούσε από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, την Αίγυπτο κι επεκτάθηκε μέχρι τα σύνορα της Ινδίας.

Το όνομα της Χώρας των Περσών, ως Περσία είναι η ιστορική ονομασία του σύγχρονου Ιράν. Η ονομασία αυτή, επικράτησε στη Δύση λόγω των Ελλήνων, οι οποίοι γενίκευσαν την ονομασία της περιοχής Παρς (Παρσίς), Φαρς σήμερα, στο νότιο Ιράν, η οποία ήταν και το κέντρο της Περσικής Αυτοκρατορίας.

Οι Πέρσες από το 700 π.Χ. – 400 π.Χ. με ηγέτες τον Αχαιμένα και στη συνέχεια τον Δαρείο Α’ και τον Ξέρξη Α’ γνώρισαν μεγάλες δόξες, διότι κατέκτησαν πολλές περιοχές, λόγω της μεγάλης στρατιωτικής τους δύναμης. Η απληστία των Περσών, όμως, σταμάτησε το 330 π.Χ. όταν η Περσική Αυτοκρατορία καταλύθηκε από τον σπουδαίο Έλληνα βασιλιά της Μακεδονίας, τον Μέγα Αλέξανδρο. Ο ίδιος από όπου πέρασε προωθούσε τον ελληνικό πολιτισμό κι έτσι δημιούργησε την αυτοκρατορία των Σελευκίδων.

Μετά από αυτή την ιστορική αναδρομή, φτάσαμε στο σύγχρονο Ιράν και την Ιορδανία δύο χώρες, οι οποίες ξεχωρίζουν στην Ανατολή για τα αξιοθέατά τους και τα ιστορικά τους μνημεία.

Ένας από τους πιο σημαντικούς προορισμούς του Ιράν είναι η Περσέπολη. Η πόλη αυτή ήταν αρχαία πρωτεύουσα της δυναστείας των Αχαιμενιδών.

Ακόμη, παρατηρήσαμε την σπουδαία αρχιτεκτονική του Ιράν με όμορφα παλάτια και τζαμιά, όπως το παλάτι Γκολεστάν, το παλάτι Σεχελ Σοτουν, το παλάτι Αλι Καπου, το τζαμί Νασίρ όλ μόλκ και το τζαμί του Ισφαχάν, τα οποία θεωρούνται αριστουργήματα της περσικής αρχιτεκτονικής στην Ισλαμική εποχή.

Ως αναφορά την Ιορδανία, η ίδια η χώρα είναι μοναδική, διότι οι επισκέπτες της μπορούν να αντικρίσουν ζωγραφιές σπηλαίων, όσο και αρχαίες πόλεις των Ελλήνων, των Ρωμαίων και των Αράβων. Επίσης, τα φρούρια και τα κάστρα κοσμούν τη χώρα από την εποχή των Σταυροφοριών.

Ένα, όμως, από τα μοναδικά αξιοθέατα στο κόσμο είναι η Πέτρα της Ιορδανίας, μια αρχαία πόλη που σκάλισαν σε κόκκινο ψαμμίτη οι Ναβαταίοι, οι νομάδες Άραβες το 312 π.Χ. Η πόλη απέκτησε πλούτη από το εμπόριο λιβανιού, μύρου και μπαχαρικών και παρόλο που την κατέκτησαν οι Ρωμαίοι συνέχισε να ευδοκιμεί, ώσπου ένας σεισμός το 363 μ.Χ. την κατέστρεψε.

Η αλλαγή, αργότερα, στους εμπορικούς δρόμους οδήγησε στην πτώση και την τελική εγκατάλειψη από όλους, εκτός από τους βεδουίνους. Σήμερα η πρόσβαση είναι εφικτή μέσω μιας στενής χαράδρας.

Επιπρόσθετα, η Jerash θεωρείται η Πομπηία της Ανατολής. Πρόκειται για μια αρχαία πόλη, η οποία χρονολογείται από την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Στα μαθήματα των εικαστικών, φτιάξαμε τις σημαίες μας, τα ατομικά μας παλάτια, αλλά και τα μπολάκια μας από πηλό.

Στο μάθημα της θεατρικής αγωγής, παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο με τον Αλαντίν και το λυχνάρι και στο μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής μάθαμε τα μουσικά όργανα και την περσική μουσική, καθώς και ομοιότητές με την βυζαντινή μουσική και δική μας νησιώτικη. Με αυτό το τρόπο, κατασκευάσαμε τα δικά μας μουσικά όργανα, ένα ντέφι και τα πιατίνια.

Τέλος, πραγματοποιήθηκαν μαθήματα stem πειραμάτων, lego κατασκευών και γυμναστικής/ yoga, με στόχο την διασκέδαση των παιδιών.

 

εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-49-744.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-49-806.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-49-862.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-49-910.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-047.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-106.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-138.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-208.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-268.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-301.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-328.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-384.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-451.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-518.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-578.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-613.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-677.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-729.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-777.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-885.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-50-958.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_18-54-51-302.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-21-39-915.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-21-44-577.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-21-48-203.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-21-48-676.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-21-49-859.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-21-50-109.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-21-50-799.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-21-51-306.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-22-09-687.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-22-09-919.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-22-10-410.jpg εικόνα_Viber_2024-04-21_19-22-13-180.jpg

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.