Παλαιολιθική Εποχή
Ιστορία της τεχνολογίας και των εφευρέσεων
Παλαιολιθική Εποχή
Κατά τη διάρκεια αυτής της θεματικής εβδομάδας, μιλήσαμε για την ιστορία της τεχνολογίας, δηλαδή την επινόηση των εργαλείων, των συστημάτων και των τεχνικών, με σκοπό να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής του ανθρώπου.
Μέσα από το μάθημα της φιλαναγνωσίας και της επιμόρφωσης και με τη προβολή φωτογραφιών και βίντεο, αναφερθήκαμε στη Παλαιολιθική εποχή και τις πρώτες σπουδαίες εφευρέσεις του προϊστορικού ανθρώπου.
Κατά τη διάρκεια της Παλαιολιθικής περιόδου, όλοι οι άνθρωποι είχαν έναν τρόπο ζωής που περιελάβανε τη χρήση λίθινων εργαλείων. Η περίοδος χρήσεως της πέτρας αποκαλείται Παλαιολιθική και καλύπτει όλη την ανθρώπινη προϊστορία, μέχρι τη διάδοση της γεωργίας περί το 10.000 π.Χ.
Επίσης, η αρχαιότερη απόδειξη χρήσεως εργαλείων έχει βρεθεί στην Αιθιοπία στην Αφρική, η οποία χρονολογείται στα 2,5 εκατομμύρια χρόνια πριν από σήμερα.
Οι πρώτες εφευρέσεις του ανθρώπου βασίστηκαν στην επιβίωση και την προστασία του, καθώς ήταν κυνηγός. Αυτές ήταν τα λίθινα εργαλεία και όπλα, ο έλεγχος της φωτιάς, η ενδυμασία του και οι σπηλαιογραφίες.
Σχετικά με την κατασκευή των λίθινων εργαλείων, ο προϊστορικός άνθρωπος καθώς χτυπούσε μία σκληρή πέτρα με την άλλη, χρησιμοποιώντας τη μία σαν σφυρί, παρατήρησε ότι η μία έγινε πιο κοφτερή με την ευφυΐα του και σκέφτηκε ότι θα τον βοηθήσει στην καθημερινή του ζωή με τη συλλογή τροφής, γούνας από τα ζώα, ξύλου και την προστασία του από τα άγρια θηρία.
Έπειτα, στην Κατώτερη Παλαιολιθική εποχή, τα εργαλεία ξεκίνησαν να φτιάχνονται με πιο συγκεκριμένα σχήματα, όπως τα τσεκούρια και τα μαχαίρια με λαβή.
Κατά τη Μέση Παλαιολιθική εποχή, περίπου, εμφανίστηκε η τέχνη των σπηλαίων. Η πρώτη εφεύρεση ζωγραφικής του ανθρώπου, αποτελεί έως σήμερα μοναδικό τεκμήριο για τη μελέτη της καθημερινής ζωής του ανθρώπου, καθώς τότε δεν είχε εφευρεθεί, ακόμη, κάποια γραφή.
Ακόμη, ο άνθρωπος εφηύρε τον τρόπο να παράγει μόνος του τη φωτιά για να ζεσταθεί, να φωτίσει τη σπηλιά του, να ψήσει το φαγητό του, αλλά και να κατασκευάσει καλύτερα τα εργαλεία του.
Η Ύστερη εποχή του λίθου, ονομάσθηκε Νεολιθική εποχή, διότι ξεκίνησαν να αναπτύσσονται οι πρώτες γεωργικές και κτηνοτροφικές τεχνολογίες, οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση ανθρώπινων πληθυσμών και οικισμών.
Επίσης, κατά την περίοδο αυτή, παρατηρήθηκαν λειασμένα εργαλεία διαφόρων ορυκτών, όπως τα τσεκούρια πάνω στα οποία βασίστηκαν τα εργαλεία των επόμενων περιόδων του Χαλκού και του Σιδήρου με την εμφάνιση αιχμών, μαχαιριών, ξέστρων και την εφεύρεση της φρεατώδους καμίνου, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη της μεταλλουργίας και της επεξεργασίας του ορείχαλκου και του σιδήρου για δυνατότερα εργαλεία.
Στο μάθημα των εικαστικών, φτιάξαμε τις δικές μας σπηλαιογραφίες, τις προϊστορικές στολές, κοκάλινα κολιέ, αλλά και το δικό μας βράχο με μοναδικές ζωγραφιές από ανθρώπους, ζώα και δικά μας αποτυπώματα, με βάση τις ζωγραφιές των σπηλαίων.
Ακόμη, κατά τη διάρκεια της μουσικοκινητικής αγωγής, πήραμε μέρος σε μουσικά παιχνίδια τόσο μέσα στο σχολείο, όσο και στο χώρο της αυλής. Επίσης, συμμετείχαμε σε αθλητικές δραστηριότητες με διασκεδαστικές πίστες.
Καταληκτικά, από την εβδομάδα μας δεν έλειψαν τα μαθήματα legostem, zumba, γυμναστικής, αλλά και το Fridayeventμε τη προβολή ταινίας και facepainting.