Επίσκεψη στην .... Αίγυπτο
Επίσκεψη στην Αίγυπτο
Η εβδομάδα για τα παιδιά του ΚΔΑΠ, ξεκίνησε με ένα μαγικό ταξίδι στην Αίγυπτο, μία χώρα πλούσια σε ιστορία, κουλτούρα, αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας, μέσα από τα μαθήματα της φιλαναγνωσίας και των εικαστικών, τα παιδιά ξεκίνησαν να μαθαίνουν βασικές πληροφορίες για την Αίγυπτο, δηλαδή, τα χρώματα της σημαίας, τη γεωγραφική της θέση, το κλίμα, τη πρωτεύουσα, τις μεγαλύτερες πόλεις, το πληθυσμό, τη γλώσσα και το νόμισμα. Μετά τη προβολή φωτογραφιών και βίντεο, μιλήσαμε για τις Πυραμίδες της Γκίζα, οι περισσότερες από αυτές χτίστηκαν ως τάφοι για τους Φαραώ και τις συζύγους τους, τρείς από αυτές ανήκουν στις μεγαλύτερες κατασκευές που έχουν χτιστεί ποτέ και μία από αυτές.
Η Πυραμίδα του Χέοπα, αποτελεί έως σήμερα, ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου. Στη συνέχεια, προχωρήσαμε στην κατασκευή της δικής μας μακέτας, βασιζόμενοι στις πυραμίδες που μελετήσαμε.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, μάθαμε για τις θεωρίες που υπάρχουν για τον ασύλληπτο τρόπο κατασκευής των τριών Πυραμίδων της Γκίζα, καθώς ακόμη, ότι οι περισσότερες πυραμίδες είχαν λεηλατηθεί, εκτός από μία μικρή πυραμίδα στην κοιλάδα των βασιλέων, της οποίας η ανασκαφή από τον από τον Βρετανό αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ, αποκάλυψε τον μεγάλο θησαυρό του «άγνωστου» στην ιστορία, βασιλιά Τουταγχαμών. Έπειτα, παρακολούθησαν ένα από τα επεισόδια της σειράς κινουμένων σχεδίων Τουτενστάιν η μικρή μούμια.
Τις επόμενες μέρες, στο μάθημα της θεατρικής αγωγής τα παιδιά παρακολούθησαν το κουκλοθέατρο με την ιστορία του πρίγκιπα με τα τρία πεπρωμένα.
Στο μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής συμμετείχαμε σε διασκεδαστικές χορογραφίες, τέλος στο μάθημα των εικαστικών τα παιδιά έφτιαξαν τη δικής τους ζωγραφιά με θέμα την Αίγυπτο.
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης εβδομάδας, αφού προηγήθηκε μία σύντομη επανάληψη όσων είχαμε μελετήσει, προχωρήσαμε στην περίοδο της αυτοκρατορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος απέδειξε την σπουδαιότητά του καταλαμβάνοντας πολλές περιοχές, χωρίς να παρουσιάζεται ιδιαίτερη αντίσταση από τους ντόπιους πληθυσμούς. Αποκορύφωμα, ήταν στέψη του ως Φαραώ, μετά από μία θυσία που έκανε στους τοπικούς Θεούς της Αιγύπτου. Κατά την κυριαρχία του στην χώρα αυτή και μετά από τον χρησμό που πήρε από τον ιερέα του ναού Άμμων Ρα, ίδρυσε την πόλη της Αλεξάνδρειας στις εκβολές του ποταμού Νείλου. Η εκστρατεία του συνεχίστηκε προς τις χώρες της Μεσοποταμίας και έφτασε ως την Ινδία. Κατά τη επιστροφή του, ο Αλέξανδρος αρρώστησε και πέθανε στην πόλη της Βαβυλώνας.
Παρά το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στην Αίγυπτο συνεχίστηκε, η ελληνική επιρροή, καθώς εκεί στέφθηκε ως βασίλισσα η Κλεοπάτρα Ζ΄. Η Κλεοπάτρα ήταν αρχαία Ελληνίδα, μακεδονικής καταγωγής και η τελευταία βασίλισσα της πτολεμαϊκής Αιγύπτου. Η ίδια είναι γνωστό ότι δεν ήταν δημοφιλής τόσο για την ομορφιά της, αλλά για την ικανότητά της να διοικεί, καθώς πολλοί βασιλείς εντυπωσιάζονταν από την αυτοπεποίθηση και την ευφυΐα της, ως μονάρχης.
Έπειτα, τα παιδιά παρακολούθησαν τη ταινία Αστερίξ και Οβελίξ: Επιχείρηση Κλεοπάτρα.
Κατά τη διάρκεια, των εικαστικών και της θεατρικής αγωγής, γίναμε βασιλιάδες και βασίλισσες της Αιγύπτου με τα δικά μας στέμματα και εντυπωσιακά κοσμήματα.
Μέσα στο μάθημα της μουσικοκινητικής, φτιάξαμε μουσικά όργανα και την επόμενη μέρα, στο μάθημα των εικαστικών ολοκληρώσαμε την κατασκευή της μακέτας.
Τέλος, η εβδομάδα μας έληξε με το Friday event, κατά το οποίο τα παιδιά πήραν μέρος σε ομαδικές μουσικές δραστηριότητες.